Elektrikli araçlar hakkında yanlış bilinenler-1
YANLIŞ 1. "Elektrikli araçların menzili düşük olur."
Size ne kadar lazım peki? Türkiye’de otomobillerin günde ortalama 35-50 km yaptığı biliniyor. En düşük menzilli elektrikli araçlar bile neredeyse bu mesafenin 4 katını rahatlıkla yapabiliyorlar. Örnek vermek gerekirse Nissan Leaf, tam şarjlı bataryası ile 240 km yol gidebiliyor. Chevrolet Bolt bu konuda daha da iddialı: 380 km. 2019 sonrası Renault ZOE ler ise 400 km rahat gidebiliyor.
YANLIŞ 2: "Elektrikli araçlar golf aracı kadar yavaştır."
Aslında elektrikli araçlar genel olarak benzinli araçlardan çok daha hızlıdır. Bunun sebebi elektrik motoru o an kullanılabilir durumda olan torkun hepsini anında üretir. Bu sayede elektrikli araç sürücü gaz pedalına bastığı anda araçtan ani bir tepki alır.
YANLIŞ 3: "Elektrikli araçlar o kadar da çevre dostu değil."
Elektrikli motorlar baterilerdeki kimyasal enerjinin yüzde 75 ini tekerleklere güç vermek için kullanılıyor. Karşılaştırmak gerekirse içten yanmalı motorlarda bu oran 25’lere kadar düşüyor. Daha iyisi, elektrikli araçların arkasında atmosfere gaz salan bir egzoz yok. Tabii bazı kişiler bunların hala dolaylı yoldan doğayı kirlettiğini savunuyor. Elektrikli araçların çalışması için santrallerde elektrik üretiliyor ve bu üretim çevre kirliliğine yol açıyor argümanı, en sık duyulan argüman. Ancak elektrik üretimin zaten olması gerekeni, yenilebilir kaynaklara döndürmek olmaldır.
YANLIŞ 4: "Elektrikli araçların bakım ve onarım maliyetleri yüksek."
Elektrikli araçların bakımı ve onarımı içten yanmalı motorlara sahip araçlara göre çok daha uygun fiyatlara geliyor. Elektrikli araçlar diğer araçlar gibi periyodik yağ ve parça değişimi gerektirmez. Tabii bir de hareket eden daha az parça olduğu için bu daha az hata ve daha az onarım demek.
YANLIŞ 5: "Elektrik şarj istasyonlarının sayısı az."
Amerika’da çoktan aşılan bu sorun ülkemizde de hızla gelişiyor. 2000 yaklaşan sayıda 22 KW üstü hızda şarj istasyonu ülkemiz yollarında mevcuttur.
YANLIŞ 6: "Elektrikli araçların batarya ömürleri kısa olur."
Batarya ömrünün 10000 km de %1 güç kaybına uğrayacağı öngörülüyor. Yüzde 70 kapasiteden sonra ise bu kayıp daha da yavaşlıyor. Sakin bir kullanımda 300.000 km deki araçların batarya kaybı yüzde 4 lerde kalmıştır.